Co to jest optymalizacja SEO?

Samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy. Żeby zdobywać nowych klientów i rozwijać swoją działalność, Twoja witryna powinna być widoczna dla użytkowników. Aby walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, trzeba zadbać o odpowiednią optymalizację SEO. Dowiedz się, co to jest SEO i kto pomoże poprawić wyniki Twojej strony WWW.

Na czym polega optymalizacja SEO?

Optymalizacja SEO nazywana jest także pozycjonowaniem lub po prostu SEO (skrót od Search Engine Optimization).

Za tymi terminami kryją się wszystkie działania, które mają sprawić, że Twoja strona będzie wyżej pozycjonowana w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP – czyli wynikach bezpłatnych). A co za tym idzie – będzie pozyskiwać większy ruch i zarabiać.

Każdy właściciel strony internetowej – od małej witryny firmowej, przez bloga, aż po stronę dużej korporacji – powinien zadbać o optymalizację treści oraz optymalizację techniczną witryny. Ponadto sprawdzić, co można zrobić bezpośrednio na stronie (SEO On-Site) i poza stroną (SEO Off-Site).

Na czym polega optymalizacja treści?

Z roku na rok Google coraz bardziej docenia strony, które regularnie publikują wartościowe teksty. Dlatego optymalizacja treści to dziś wyjątkowo ważny element każdej witryny, o który warto zadbać.

W skład działań optymalizujących treść wchodzi m.in.:

  • używanie słów i fraz kluczowych dla poruszanego tematu,
  • odpowiadanie na najpopularniejsze pytania użytkowników,
  • dbanie o dobrą nawigację na stronie dzięki CTA (Call to Action – wezwanie do działania np. „sprawdź”) oraz używanie pomocnych i angażujących linków wewnętrznych,
  • przygotowywanie informujących i intrygujących meta danych (tytułu i opisu dla wyszukiwarki),
  • korzystania z nagłówków H1, H2, H3 itd., które wpływają na czytelność treści,
  • zwracanie uwagi na oryginalność tekstów względem innych stron w sieci,
  • unikanie kanibalizacji treści, czyli powielania słów kluczowych w obrębie strony.

Trzymanie się powyższych zasad pozwala podnieść jakość tekstów na Twojej stronie, co przekłada się na lepszą rozpoznawalność marki i widoczność w wynikach wyszukiwania. Co więcej, ciekawe artykuły przyciągają użytkowników i sprawiają, że korzystają oni chętniej z Twoich treści. Dzięki czemu nawiązują silniejszą relację z Twoją firmą.

Optymalizacja SEO. Czym jest, na czym polega i z czego się składa?

Na czym polega optymalizacja techniczna?

Dbanie o jakość treści to jedno, kolejny ważny element SEO to optymalizacja techniczna. Są to często zmiany niewidoczne na pierwszy rzut oka, ale niezmierne istotne w ulepszaniu strony internetowej pod kątem SEO.

Optymalizacja techniczna to m.in.:

  • dbanie o poprawną i bezbłędną strukturę strony,
  • używanie prostych i przyjaznych dla wyszukiwarek adresów URL,
  • dbanie o odpowiednią szybkość wczytywania się strony,
  • dbanie o responsywność, czyli przystosowanie do różnych szerokości ekranu,
  • odpowiednie przygotowanie grafik (pod względem atrybutów i wielkości),
  • przystosowanie stopki strony WWW do aktualnych standardów SEO.

To tylko kilka standardowych praktyk, które pomagają robotom wyszukiwarek sprawniej indeksować stronę i wysoko oceniać jej jakość, a także poprawić doświadczenia użytkownika korzystającego ze strony (User Experience).

O czym jeszcze warto pamiętać przy optymalizacji SEO?

Link Building

Poza optymalizacją treści i optymalizacją techniczną strony warto pamiętać o tzw. Link Building, czyli zdobywaniu wartościowych linków, które będą kierować na Twoją witrynę. Są to już działania poza stroną, określane jako Off-Site. Zdobywać takie odnośniki można na wiele sposobów. Ważne, żeby były to wysokiej jakości źródła, bo tylko wówczas pomoże to Twojej witrynie zdobywać wyższe wyniki rankingowe.

Jednym z najważniejszych miejsc, gdzie można tworzyć linki kierujące na Twoją stronę WWW, są katalogi firm oraz serwisy związane z Twoją branżą. Ponadto olbrzymie znaczenie ma aktualna i odpowiednio przygotowana wizytówka Google Moja Firma.

Content Marketing

Nie wypada zapominać również o szeroko pojętym content marketingu, czyli wszystkich działaniach związanych z tworzeniem, dystrybuowaniem i promowaniem atrakcyjnych i przydatnych treści. Marketing treści to m.in. regularne publikacje, które promujesz w Social Mediach swoje firmy. Mogą być to artykuły, recenzje, wywiady, podcasty czy poradniki e-book.

Kto może zoptymalizować stronę Twojej firmy?

Jak widzisz, na optymalizację składa się bardzo wiele elementów. Żeby działania SEO były skuteczne, wszystkie z powyższych muszą ze sobą współgrać. Wymaga to od przedsiębiorcy sporej wiedzy i specjalistycznych umiejętności. Nie oszukujemy się, ludzie niezwiązani zawodowo z SEO zazwyczaj ich po prostu nie mają.

Dlatego wielu właścicieli firm optymalizację SEO powierza ekspertom, którzy krok po kroku udoskonalają stronę internetową, tak aby poprawić jej widoczność i zwiększyć jej skuteczność.

Agencja marketingu zintegrowanego WeNet zajmie się za Ciebie wszystkimi zawiłościami związanymi z SEO i sprawi, że na Twojej firmowej stronie pojawi się ruch, a co za tym idzie – zaczniesz uzyskiwać lepsze wyniki sprzedaży.

Specjaliści z WeNet.pl zajmą się:

  • szczegółowym audytem SEO strony,
  • profesjonalną optymalizacją,
  • założeniem i prowadzeniem bloga,
  • pozyskiwaniem wartościowych linków,
  • raportowaniem wyników optymalizacji.

Optymalizacja SEO to skomplikowany proces, bez którego nie wykorzystujesz w pełni swojego potencjału. Jednak dzięki agencjom marketingowym przedsiębiorcy mogą spokojnie zająć się prowadzeniem firmy, a działania SEO powierzyć doświadczonym profesjonalistom.