Pieszojezdnia powstaje na Agrestowej w Smukale - ulica zyska zjazdy i utwardzone pobocza

2 min czytania
Pieszojezdnia powstaje na Agrestowej w Smukale - ulica zyska zjazdy i utwardzone pobocza

W Bydgoszczy trwa kolejna inwestycja, która ma zmienić oblicze jednej z peryferyjnych ulic. Na Agrestowej robotnicy kładą nową nawierzchnię, tworząc wygodniejsze dojścia i miejsca do parkowania blisko posesji. Prace idą etapami, a miasto podkreśla, że to część szerszego programu utwardzania dróg gruntowych.

  • Przebudowa ulicy Agrestowej
  • Skala programu utwardzania w Bydgoszczy

Przebudowa ulicy Agrestowej

Prace obejmują ponad półkilometrowy odcinek Agrestowej i zostały podzielone na etapy. Pierwszy z nich prowadzony jest na fragmencie od ul. W. Baranowskiego do ul. Figowej; kolejny etap ma ruszyć w drugiej połowie października. Inwestycja ma potrwać do wiosny przyszłego roku.

Główne zadania to budowa pieszojezdni - z wydzieloną częścią dla pieszych wykonaną z betonowej kostki oraz częścią chłonną. W ramach robót wykonane zostaną także zjazdy do posesji, dojścia do furtek, a pobocza zostaną utwardzone przy użyciu geokraty, co umożliwi parkowanie samochodów przy posesjach. Szacowany koszt prac to ponad 1,8 mln złotych.

Roboty prowadzone są na terenie osiedla Smukala i organizatorzy zapowiadają, że przebudowa poprawi komfort mieszkańców zamieszkałych przy tej drodze oraz ułatwi dojazd służbom i dostawcom.

Skala programu utwardzania w Bydgoszczy

Miasto przeznaczyło w tym roku na program utwardzania ulic gruntowych łącznie 32 mln zł. Dzięki kilku równoległym programom i pozyskanym środkom zewnętrznym prace przyspieszyły, a efekty widać na kolejnych ulicach. Nową nawierzchnię zyskały już m.in. Akacjowa, Palisandrowa, Owocowa, W. Bortnowskiego, W. Gersona, Piaśnicka, Piastowa i Spławikowa.

Urząd miasta wskazuje, że działania przynoszą wymierne zmiany – liczba mieszkańców, którzy są zameldowani przy drogach gruntowych zmniejszyła się o połowę w ostatnich latach. Program ma kontynuować modernizację kolejnych odcinków, zwłaszcza tam, gdzie gruntowe drogi utrudniają codzienne funkcjonowanie mieszkańców.

na podstawie: ZDMIKP Bydgoszcz.

Autor: krystian