Zawód: przedstawiciel handlowy. Jakie są zalety?

Praca przedstawiciel handlowy Bydgoszcz to mnóstwo ofert i możliwości znalezienia zatrudnienia. Z tego powodu coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie pracy właśnie jako handlowiec. Jakie są główne zalety pracy w tym zawodzie?

Wysokie zarobki

Dobre zarobki to główna zaleta pracy handlowca. Trzeba jednak pamiętać, że w dużej mierze zależą one od osiąganych wyników. Oznacza to jednak, że przy dużym zaangażowaniu można osiągnąć również wysoką prowizje. Wpływ na wysokość wynagrodzenia ma również branża, w której się działa, a najlepiej płatna jest branża medyczna, farmaceutyczna i IT. Przeciętne wynagrodzenie handlowca waha się pomiędzy 6 a 9 tysięcy miesięcznie.

Dodatkowe bonusy

Poza wysokimi zarobkami handlowcy mogą liczyć na wiele dodatkowych bonusów: samochód służbowy, telefon służbowy i komputer służbowy to już właściwie standard. Często przedstawiciele otrzymują również dodatkowe, prywatne ubezpieczanie sportowe i możliwość skorzystania z kart sportowych.

Możliwość poszerzania wiedzy

Trzeba przyznać, że praca handlowca to nieustanna nauka i rozwijanie własnych umiejętności. Wpływa to pozytywnie na zadowolenie z pracy i ogólną satysfakcje, a także daje możliwości rozwoju kariery zawodowej i awansu.

Dużo znajomości

Praca przedstawiciela handlowego to nieustanne kontakty z ludźmi, pozwala to na zawarcie ciekawych znajomości. A szerokie grono znajomych zawsze się przydaje zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

Brak nudy

Praca handlowca jest przede wszystkim bardzo ciekawa. Dużo podróżowania, poznawanie nowych ludzi, poszerzanie wiedzy i ogromna zmienność pracy, sprawiają, że każdy dzień wygląda zupełnie inaczej niż poprzedni. Dodatkowo na handlowca czekają różnorodne wyzwania, które czasem wymagają kreatywnego i nieszablonowego myślenia. W tym zawodzie na pewno nie można się nudzić, dlatego jest on idealny dla wszystkich osób, które lubią, jak dużo się dzieje.

Brak konieczności posiadania wysokich kwalifikacji

Praca handlowca opiera się głównie na indywidualnych predyspozycjach takich jak: umiejętność nawiązywania kontaktów, otwartość na ludzi, elokwencja i duża odporność na stres. Posiadając te cechy nie trzeba się martwić o wykształcenie. Zazwyczaj pracodawcy go nie wymagają – wystarczy wykazać się dużym zaangażowaniem, aby stać się cenionym w firmie pracownikiem.