Jak skutecznie organizować sobie czas? Poznaj nasze 3 sposoby

Jak to jest, że niektóre osoby zawsze mają wszystko załatwione, a inne cały czas zalegają z wypełnieniem obowiązków? Odpowiedź jest tu bardzo prosta. Otóż potrafią one skutecznie organizować swój czas. Jak to robią?
Sposób pierwszy wyznaczanie priorytetów
W momencie gdy zadania zaczynają przytłaczać ciężko jest zachować spokój. Stres niestety negatywnie wpływa w wielu przypadkach na wydajność. Zdecydowanie lepiej jest zapobiegać takim sytuacją i od razu wyznaczyć priorytety. Od razu należy zaznaczyć, że tych priorytetów nie może być dużo. Mają to być dwa trzy zadania. Dopiero po ich wypełnieniu przechodzi się do wykonania kolejnych czynności. W tym przypadku mniej naprawdę znaczy więcej. Ważne rzeczy będą dopilnowane, a te które mogą poczekać poczekają.
Sposób drugi wyeliminuj czynności bardzo czasochłonne
Czasopożeracze, czyli czynności absorbujące ogromną ilość czasu to między innymi oglądanie seriali, nieustanne przeglądanie portali internetowych, granie w gry, sprawdzanie co słychać na Facebook i innych. Ich wyeliminowanie sprawia, że zyskuje się czasem nawet kilka godzin w ciągu dnia. Niestety, nie zawsze jest tak łatwo z tych zajęć zrezygnować. Właśnie dlatego można ustalić sobie np. że media społecznościowe odwiedzamy dwa razy dziennie po kilka minut. Tyle wystarczy dla zaspokojenia ciekawości, a zaoszczędzonego czasu będzie naprawdę sporo.
Sposób trzeci planuj!
Planowanie nie dotyczy wyłącznie czasu. Dotyczy czynności, które wpływają na to jak ten czas jest zajęty. Przykładem niech będzie plan robienia zakupów. Na początek należy sporządzić listę rzeczy do kupienia z odnośnikiem w jakim sklepie można je nabyć. Następnie szybka analiza jaki sklep z jakim jest po drodze i ruszamy. Dzięki temu nie tracimy czasu na błądzenie między sklepowymi półkami, a także na jeżdżenie w tą i z powrotem wskutek braku planu trasy.
Podaliśmy tu tylko trzy sposoby na organizację własnego czasu, a jest ich o wiele więcej. Inspirację można znaleźć np. na stronie https://allebiznes.pl/jak-miec-wiecej-czasu-7-skutecznych-sposobow/. Warto korzystać z takich rad, ponieważ ich wdrażanie realnie wpływa na efektywność pracy i zadowolenie z jej wykonywania.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski