Internet jest dzisiaj najważniejszym środowiskiem, w którym można wyszukiwać i znajdować wszelkiego rodzaju informacje. Środkiem wykorzystywanym przez użytkowników do tego celu są wyszukiwarki internetowe. Warto więc mieć świadomość dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest tak ważne dla Twojej witryny.
Ruch na stronach internetowych w największym stopniu pochodzi z wyszukiwarki (w Polsce głównie Google). Tego typu wizyty nazywane są "organicznymi". Warto wspomnieć, że istnieją również inne ważne źródła ruchu na stronie:
- Wizyty bezpośrednie (wejście bezpośrednio przez link url)
- Wizyty pochodzące z różnych mediów społecznościowych
- Wizyty przez odsyłacze (te, które przychodzą z linku do naszej strony, który znajduje się na innej stronie internetowej)
- Ruch pochodzący z kampanii reklamowych
Pozycjonowanie organiczne odnosi się do ruchu, który strona internetowa otrzymuje z wyszukiwarek. Jak już było wspomniane, jest to niezwykle ważne źródło ruchu dla każdej strony internetowej. Warto więc wiedzieć, jakie są czynniki wpływają na wysoką pozycję w Google.
Każda strona internetowa, która ma za zadanie pozyskiwać klientów, musi od początku pracować nad SEO i brać pod uwagę, że jest to praca, która da rezultaty dopiero po jakimś czasie - jest to przecież proces długotrwały.
Dlaczego SEO jest tak ważne? To oczywiste, lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania, to większe prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w nasz link i odwiedzi naszą stronę.
Wyszukując np. hasło “pozycjonowanie Bydgoszcz” jak często wchodzisz na drugą stronę wyników, aby kliknąć w link? No właśnie, dlatego celem jest pojawienie się jak najwyżej na pierwszej stronie wyszukiwarki. I jeśli wpiszesz w Google nazwę swojej firmy i strona pojawi się na samej górze, to wcale nie oznacza, że jest dobrze wypozycjonowana. Chodzi o to, aby strona pojawiały się w wynikach, gdy użytkownicy szukają informacji związanych z Twoją działalnością. Wyszukiwane hasła nazywane są słowami kluczowymi.
Celem SEO jest pojawienie się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania dla jednego lub kilku konkretnych słów. Słowa te muszą być wcześniej wybrane zgodnie z celami biznesowymi strony. Nie chodzi przecież o przyciąganie nieistotnego ruchu, ale takiego, który przyciąga użytkowników naprawdę zainteresowanych tym, co mamy do zaoferowania.