Założenie własnej działalności gospodarczej, reklama w różnych mediach, w tym w internecie, na przykład za pośrednictwem stron takich jak katalog firm i inne, pozwala prężnie i szybko rozwijać własne przedsiębiorstwo. Duży optymizm związany z rosnącymi zyskami ze sprzedaży produktów lub usług może ustąpić miejsca myślom o potencjalnej porażce. Jakie więc błędy mogą zdarzyć się nowym przedsiębiorcom?
Brak planu awaryjnego
Jeśli interes początkowo idzie świetnie to świeżo upieczony przedsiębiorca nie zwraca uwagi na inne kwestie. Nie zastanawia się nad tym, aby przygotować firmę na ewentualne problemy i w razie sytuacji awaryjnej mieć w zanadrzu efektywny sposób na kontynuowanie działań przedsiębiorstwa bez dużych strat. Doświadczony właściciel firmy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że coś może pójść nie tak i w razie tego typu sytuacji może stworzyć w firmie odpowiednie warunki, aby przetrwać ten gorszy czas.
Własna wizja ponad potrzeby klientów
Stworzenie idealnego produktu lub usługi to marzenie wielu przedsiębiorców. 100% zadowolonych klientów jest zwykle rzeczą niemożliwą do zrealizowania. Potrzeby i oczekiwania mogą się także zmieniać z czasem. Dlatego tak bardzo ważne jest aktywne słuchanie klientów i dopasowywanie produktu do oczekiwań odbiorców przez cały czas trwania działalności gospodarczej.
Odrzucanie pomocy
Niedoświadczony przedsiębiorca zwykle stara się bazować na własnym doświadczeniu i w razie problemów sięga po pomoc jedynie osób z zaufanego grona. W działalności gospodarczej potrzebny jest bardzo otwarty umysł i wsłuchiwanie się w rady specjalistów również z innych dziedzin. Widać to chociażby na przykładzie prób prowadzenia własnej księgowości – w celu ograniczenia wydatków niedoświadczony właściciel firmy stara się samodzielnie zarządzać skomplikowanymi kwestiami dotyczącymi finansów i podatków.