binesplan i reklama

Sprzątanie biur w Szczecinie, ale też w wielu innych, większych miastach w Polsce, to usługa, która bardzo się opłaca. Zapotrzebowanie na usługi sprzątania jest bardzo duże – firmy sprzątające są oblegane zarówno przez przedsiębiorców, którzy potrzebują fachowej pomocy, jak i przez osoby prywatne, które coraz częściej i coraz chętniej decydują się na pomoc profesjonalnych ekip sprzątających. Dobra firma sprzątająca oferująca sprzątanie biur w Szczecinie to gwarancja, że biuro zawsze będzie prezentowało się doskonale! Aby jednak firma oferująca profesjonalne sprzątanie firm w Szczecinie mogła działać i prężenie się rozwijać, ważna jest dobra organizacja pracy, a przede wszystkim realny plan.

Biznesplan podstawą każdego binzesu

Nie ważne, czy planujesz otwarcie firmy oferującej sprzątanie biur w Szczecinie jak tu https://eclear.pl/sprzatanie-biur-szczecin/, czy firmę tworzącą strony internetowe, należy pamiętać o dobrym planie na swoją działalność. W biznesplanie powinno znaleźć się wiele informacji dotyczących planowanej działalności. Jakie informacje są szczególnie ważne? Przede wszystkim warto skupić się na tym, co należy zakupić i ile pieniędzy wydać, aby w ogóle móc oferować usługi takie jak sprzątanie firm w Szczecinie. Na liście na pewno powinny znaleźć się takie punkty jak:

  • samochód, potrzebny w celu dotarcia do klienta, przewiezienia potrzebnego sprzętu i detergentów,
  • sprzętu potrzebnego do sprzątania: mioteł, mopów, wiaderek, odkurzaczy zwykłych i specjalistycznych , np. zbierających wodę,
  • detergenty potrzebne do sprzątania podłóg, okien, WC, biurek, monitorów, etc.
  • produktów niezbędnych dla pracowników: ubrań firmowych, czapek, rękawiczek.
  • Wszelkich specjalistycznych narzędzi potrzebnych do wykonywania oferowanych usług, np. sprzętu do mycia okien na wysokości.

Sporządzając biznesplan nie można zapomnieć także o wyszczególnieniu klientów, do których przede wszystkim kierowane będą usługi. Jeżeli interesują nas małe firmy, nie jest konieczny bardzo specjalistyczny sprzęt, jeżeli duże firmy i instytucje, potrzebny będzie sprzęt wyższej klasy.

W biznesplanie warto rozpatrzyć również ilu pracowników należy przyjąć, aby wykonać odpowiednią liczbę zleceń w tygodniu i w miesiącu. Co to znaczy odpowiednią? Jest to liczba, która zapewni zysk. Z zarobionych pieniędzy należy opłacić ZUS własny i pracowników, wypłacić wynagrodzenie, zapłacić podatek, oddać VAT, jeżeli wystawiane są faktury, opłacić biuro księgowe, jeżeli korzysta się z jego pomocy, zakupić potrzebne produkty, materiały i detergenty, zapłacić wszelkie media. Wydatki są duże. Trzeba zatem przewidzieć, ilu klientów w miesiącu należy obsłużyć, aby zagwarantować sobie zysk.

Sprzątanie firm w Szczecinie a reklama

Usługa taka jak sprzątanie firm w Szczecinie cieszy się dużą popularnością. Nie oznacza to jednak, że osoba, która podjęła się założenia firmy sprzątającej od razu będzie miała wielu klientów. Każda, nawet najmniejsza firma powinna dziś inwestować w reklamę. Konkurencja jest tak duża, że bez dobrej reklamy nie można przebić się na rynku z najlepszą nawet ofertą. Gdzie i jak reklamować usługi sprzątające? Oczywiście w Internecie. Warto mieć własną stronę internetową, tak, aby każdy kto jest zainteresowany usługą mógł sprawdzić np. cenę. Klasyczna reklama również się sprawdzi. Warto wydrukować ulotki i roznieść je tam, gdzie zapotrzebowanie na tego typu usługi może być największe, a więc w otoczeniu dużych firm. Najczęściej firmy takie znajdują się w centrum miast.

Rynek usług sprzątających rozwija się z miesiąca na miesiąc. Czy warto w niego inwestować? Na to pytanie musi odpowiedzieć już każdy sam. Potencjał na rynku istnieje duży i jest jeszcze miejsce dla wielu firm. Czy jednak na pewno jest to przedsięwzięcie dla każdego? Raczej nie, dlatego warto bardzo dokładnie przemyślę kwestię założenia własnej działalności gospodarczej.