Wymiana uszkodzonych szyb samochodowych nie zawsze jest konieczna. Najczęściej spotykane uszkodzenia szyby to uszkodzenia punktowe, czyli odpryski, które mają różny kształt oraz wielkość i większość z nich można naprawić. Widoczne na powierzchni szyby samochodowej drobne rysy i pęknięcia spowodowane są najczęściej uderzeniem kamieni wydobywających się spod kół jadącego przed nami samochodu. Bez względu na to, czy na przednim oknie widać tylko delikatną rysę, czy większy odprysk, należy natychmiast zareagować i naprawić szybę, ponieważ z biegiem czasu uszkodzenie te będzie się sukcesywnie powiększać. Jeśli będziemy zwlekać z naprawą, może pojawić się pęknięcie, które całkowicie uniemożliwi naprawę, wówczas jedynym słusznym rozwiązaniem będzie wymiana szyby na nową. Jeśli owe odpryski nie posiadają dodatkowych podłużnych pęknięć, to możemy skorzystać z usługi naprawy szyby samochodowej, która ma na celu poprawę widoczności i estetyki oraz zabezpieczenie przed dalszym pękaniem od miejsca uszkodzenia. Wszelkie informacje w tym zakresie można znaleźć pod adresem strony http://autoszyby.com/ - wymiana szyb samochodowych Warszawa i mieć pewność profesjonalnej obsługi zarówno w kwestii wymiany jak i naprawy szyb samochodowych. Naprawa szyb samochodowych to doskonała alternatywa, która przywróci sprawność pojazdu i zapewni komfort jego prowadzenia bez konieczności ponoszenia większych wydatków. Dobrze wykonana usługa naprawy uszkodzenia punktowego zapewnia szybie do 95% swojej pierwotnej wytrzymałości oraz zabezpiecza ją przed dalszym pękaniem. Po naprawie, klient ma również prawo oczekiwać otrzymania pisemnej gwarancji wykonanej usługi, tym bardziej ze prawidłowe działanie poduszki powietrznej pasażera zależne jest od stanu szyby czołowej, ponieważ daje oparcie poduszce w czasie jej otwarcia. Dlatego wszystkie naprawy muszą zagwarantować zachowanie jej pierwotnej wytrzymałości.
Możliwość naprawy zależy jednak od rodzaju i lokalizacji uszkodzenia. Pęknięcia szyb samochodowych dzielimy na punktowe i pęknięcia podłużne, które występują znacznie rzadziej, ale są dużo groźniejsze, dlatego nie jest zalecane podejmowanie się naprawy szyby samochodowej, których uszkodzenia przyjmują postać pęknięcia podłużnego. Ponadto nie zaleca się naprawy szyb, których uszkodzenie ma średnicę powyżej 22 mm, nie powinno się naprawiać również uszkodzeń znajdujących się w polu widzenia kierowcy. Proces naprawczy zawsze pozostawia ślad. Płynna żywica, którą wypełniany jest odprysk ma inną strukturę niż szkło i inaczej załamuje światło. Ponadto nie naprawia się pewnego rodzaju szyb np. szyb solarycznych, które posiadają właściwości przeciwsłoneczne.
Naprawa szyb samochodowych polega w pierwszej kolejności na oczyszczeniu miejsca uszkodzenia, usunięciu zabrudzeń i wilgoci z uszkodzonego miejsca, a następnie wypełnieniu go specjalną żywicą i utwardzeniu promieniami UV. Na końcu powierzchnia jest polerowna. Widoczny efekt końcowy naprawy zależy od tego jak bardzo zabrudzone było uszkodzenie. Pęknięcie na szybie jest widoczne, ponieważ powietrze, które znajduje się w szczelinie pęknięcia ma inny współczynnik załamania światła niż szkło. Dlatego krawędź pęknięcia jest czarna. Jakość naprawy zależy od wyciągnięcia powietrza ze szczelin pęknięcia oraz od użytego sprzętu, rodzaju i ceny żywicy i przede wszystkim staranności i umiejętności mechanika wykonującego usługę.
Do głównych korzyści płynących z naprawy szyb samochodowych należy przede wszystkim niższa cena niż w przypadku zakupu nowej szyby. Ponadto kierowca powinien również pamiętać o sankcjach prawnych wynikających z jazdy samochodem z uszkodzoną szybą, który traktowany jest jako samochód nie w pełni sprawny technicznie.