Jak wybrać telefon konferencyjny

Rozmowy konferencyjne nie są nowością w biznesie. Od dawna wykorzystywane są często i chętnie w komunikacji pomiędzy pomiędzy firma a klientem, czy firmą a kontrahentem. Telefon konferencyjny warto mieć w swoim biurze. Jak wybrać najlepszy model? Na co zwrócić uwagę przy wyborze, aby telefon biurowy sprawdził się naprawdę dobrze?

Po pierwsze, znajdź dobrego producenta telefonów konferencyjnych

Szukając urządzenia jakim jest telefon konferencyjny warto najpierw sprawdzić, co mają do zaoferowania poszczególne firmy. Rozeznanie na rynku spowoduje, że można dowiedzieć się, co obecnie jest popularne i jakie nowe usługi są proponowane przez producentów sprzętu telekomunikacyjnego. Jest to bardzo potrzebne, aby określić swoje wymagania. Być może po przejrzeniu oferty poszczególnych firm okaże się, że niektóre funkcje mógłbyś zastosować również w swojej firmie, a dzięki temu poprawić jakość usług i wydajność pracy.

Po drugie, rozmiar pomieszczenia

Wybierając telefon konferencyjny kupujący skupia uwagę przede wszystkim na funkcjach. Oczywiście są one ważne, jednak niemniej ważna jest przestrzeń, w której telefon biurowy będzie się znajdował. Jeżeli sala konferencyjna jest duża, wymagania sprzętowe również stają się większe. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na jakość głośników, a także mikrofonu. Ważne jest to, aby odbiorca mógł słyszeć wyraźnie wszystkich uczestników konferencji, a nie tylko osobę pochylającą się nad urządzeniem.

Po trzecie, ilość uczestników

Przed zakupem telefonu IP przeznaczonego do konferencji, trzeba zastanowić się, ile osób najczęściej bierze w niej udział? Od ilości osób uzależniony jest rodzaj mikrofonów. Jeżeli w konferencji bierze udział znaczna grupa, konieczne może okazać się podłączenie zewnętrznych mikrofonów lub znalezienie telefonu z wysokiej półki.

Po piętę rodzaj połączenia

W firmach można spotkać się różnymi rodzajami linii i należy wziąć to pod uwagę kupując aparat telefoniczny. Możemy dobrać urządzenia do linii analogowej, linii VoIP, linii GSM. Połączenie może odbywać się również przez port USB, CZY Bluetooth. Bardzo popularne są telefony IP, gwarantujące ogromną liczbę potrzebnych w wielu firmach funkcji.

Po szóste, dodatkowe możliwości telefonu

Telefony SIP, a więc przygotowane do połączeń internetowych, ale również wielu innych telefonów biznesowych, mogą zapewnić dodatkowe usługi, a wśród nich np. nagrywanie rozmów czy podłączenie wideo. Oczywiście nie każda z opcji dodatkowych musi być potrzebna akurat w Twojej firmie, dlatego tak ważne jest, aby zastanowić się nad potrzebami i wybrać model dopasowany do potrzeb – nie ma sensu kupować najlepszego modelu telefonu, jeżeli z większości jego funkcji nie będziesz korzystał.

Nowoczesne rozwiązania stosowane w telekomunikacji pozwalają na zaoszczędzenie sporej ilości czasu oraz gwarantują obniżenie kosztów podróży. Jakość sprzętów, zwłaszcza tych z najwyższej półki jest absolutnie zaskakująca. Obecnie wiele firm decyduje się na spotkania biznesowe na odległość, co oczywiście jest niezwykle korzystne dla firmy. Udział w tym ma nie tylko powszechny i coraz tańszy dostęp do Internetu, ale również świetnie przygotowane urządzenia. Wybierając telefon do konferencji należy pamiętać o jakości głosu. Jeżeli telefon ma działać przez intranet, koniecznie trzeba zapewnić firmie również stabilne łącze internetowe.