Nowa kładka nad magistralą łączy ścieżkę rowerową przy Fordońskiej

2 min czytania
Nowa kładka nad magistralą łączy ścieżkę rowerową przy Fordońskiej

W Bydgoszczy nad torami pojawił się element, który ma zamknąć brakujący odcinek popularnej trasy pieszo-rowerowej wzdłuż ulicy Fordońskiej. Metalowa konstrukcja - widoczna z daleka - została ustawiona na przyczółkach i czeka na wykończenie. Miasto zapowiada, że inwestycja poprawi płynność przejazdów rowerowych i rozwiąże problem ominęcia przystanku przy ul. Wiślanej.

  • Kładka nad magistralą węglową zajęła swoje miejsce
  • Przebudowa Fordońskiej ma szerszy zakres niż sama kładka
  • Co to oznacza dla mieszkańców Bydgoszczy

Kładka nad magistralą węglową zajęła swoje miejsce

W ostatni weekend na gotowych przyczółkach osadzono gotową konstrukcję kładki, która wcześniej została wykonana w zakładzie wykonawcy. Sama konstrukcja to dwie kratownice o długości 45 metrów połączone stężeniami. Teraz wykonawca przystąpi do dokończenia prac - uzupełnienia skrzydełek przyczółków, formowania nasypów, zbrojenia płyty i jej zabetonowania.

Jak informuje Urząd Miasta Bydgoszcz oraz ZDMiKP, nad torami ciąg rowerowy zostanie wyposażony w osłony przeciwporażeniowe, natomiast na pozostałej długości pojawi się balustrada - elementy gwarantujące bezpieczeństwo użytkowników.

Przebudowa Fordońskiej ma szerszy zakres niż sama kładka

Projekt realizowany jest w systemie “zaprojektuj i wybuduj” i obejmuje znacznie więcej niż sam mostek nad torami. W ramach zadania przewidziano m.in.:

  • wykonanie obejścia dla rowerów za peronem przystankowym na wysokości ul. Wiślanej,
  • nowe oznakowanie poziome przejścia dla pieszych przez ul. Fordońską oraz remont infrastruktury pieszej na pasie dzielącym i za przejściem,
  • wyposażenie skrzyżowania ul. Fordońska - ul. Sochaczewska w sygnalizację świetlną i dobudowanie lewoskrętu w ul. Sochaczewską.

Całość inwestycji ma wartość przekraczającą 10 milionów zł i jest planowana do zakończenia wiosną 2026 roku.

Co to oznacza dla mieszkańców Bydgoszczy

Dla osób korzystających z rowerów najważniejsza zmiana to połączenie istniejącej infrastruktury - dzięki kładce trasa stanie się ciągła, a przejazd ominie zatłoczony przystanek przy ul. Wiślanej. Osłony nad torami i balustrady zwiększą bezpieczeństwo, zwłaszcza w miejscu narażonym na kontakt z urządzeniami trakcyjnymi.

Na etapie wykończeniowym można spodziewać się krótkotrwałych utrudnień - nasypy, betonowanie i prace przy sygnalizacji zwykle wiążą się z zmianami organizacji ruchu i hałasem. W praktyce mieszkańcy zyskają wygodniejsze połączenie pieszo-rowerowe łączące dotychczasowe odcinki, co może skrócić czas dojazdu do centrów handlowych i przystanków komunikacji miejskiej oraz poprawić komfort codziennych tras.

Informacje o postępie prac pochodzą od Urzędu Miasta Bydgoszcz i ZDMiKP.

na podstawie: Urząd Miasta.

Autor: krystian