Nowy odcinek ul. Saperów - rowerzyści i piesi zyskają bezpieczniejszą trasę

W Bydgoszczy przygotowuje się przebudowa fragmentu ul. Saperów, która ma ułatwić komunikację między Jachcicami, Piaskami a Smukałą. Projekt przewiduje drogę dla rowerów, korekty geometrii jezdni i nową nawierzchnię na odcinku około 900 m. Miasto zaplanowało środki w budżecie na 2026 rok i kompletuje pozwolenia przed ogłoszeniem przetargu.
- Przebudowa ul. Saperów - co przewiduje koncepcja
- Jak ta inwestycja wpisuje się w szerszy plan zmian w Bydgoszczy
Przebudowa ul. Saperów - co przewiduje koncepcja
Koncepcja obejmuje odcinek od ul. Żeglarskiej do A. Szamarzewskiego, o długości około 900 m. W planie jest remont nawierzchni z budową nowej konstrukcji jezdni oraz korekty geometrii skrzyżowań, tak by ruch był płynniejszy i bezpieczniejszy. Projekt przewiduje także wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego, nowe odwodnienie i energooszczędne oświetlenie. Według informacji przekazanych przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, trwają prace nad uzyskaniem niezbędnych pozwoleń przed zleceniem robót. W budżecie miasta na 2026 rok zabezpieczono 9 mln zł na tę inwestycję.
Jak ta inwestycja wpisuje się w szerszy plan zmian w Bydgoszczy
To kolejny etap większych prac na ciągu łączącym Jachcice, Piaski i Smukałę - w ostatnich latach miasto wydało na ten zakres ponad 30 mln zł. Przypomnieniem dużych realizacji jest gruntowny remont ul. Smukalskiej - na odcinku 3 km od ul. Błądzimskiej do Rajska powstała ulica przystosowana do ruchu autobusów z zatokami, chodnikami, drogą rowerową i doświetlonymi przejściami. Wcześniej zmodernizowano też fragment Smukalskiej od A. Szamarzewskiego do Błądzimskiej oraz odcinek ul. Saperów od Ludwikowo do Żeglarskiej. Nowe projektowane rozwiązania rowerowe będą zgodne z Bydgoskimi Standardami Rowerowymi i konsultowane ze środowiskiem rowerowym. Docelowo planowane jest także dobudowanie infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. Smukalskiej od A. Szamarzewskiego do wąwozu - realizacja tego odcinka wymaga jednak pozyskania dodatkowego gruntu.
Dla mieszkańców oznacza to dłuższą, spójną trasę łączącą osiedla z pewniejszym dostępem dla rowerzystów i pieszych oraz wygodniejszy przejazd autobusów. W praktyce warto się przygotować na czasowe zmiany organizacji ruchu i krótkie utrudnienia w trakcie robót - miasto i Zarząd Dróg informować będą o harmonogramie i objazdach, gdy tylko zakończy się etap pozwoleń i wybór wykonawcy. Podczas projektowania akcent stawiany jest na bezpieczeństwo przejść dla pieszych i standardy oświetlenia, co powinno poprawić komfort po zmroku.
na podstawie: ZDMIKP Bydgoszcz.
Autor: krystian

