Rozpoczynają się kluczowe inwestycje w infrastrukturę rowerową w Bydgoszczy
W Bydgoszczy rusza nowa era dla rowerzystów. Inwestycje w infrastrukturę rowerową zapowiadają znaczne zmiany, które mają na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróży na dwóch kółkach. Władze miasta nie tylko planują nowe trasy, ale także modernizują istniejące, aby stworzyć spójną sieć dla wszystkich miłośników jazdy na rowerze.

Nowe inwestycje na horyzoncie

Miasto podpisało umowę na realizację kluczowego odcinka drogi rowerowej, który będzie sięgał od ul. Fordońskiej, przechodząc przez nową kładkę nad magistralą węglową. To ważny krok, który ma na celu połączenie wyremontowanych odcinków istniejących ścieżek rowerowych. Łączna wartość trzech projektów, w tym budowy tras wzdłuż ul. J. Sułkowskiego i Sudeckiej, wynosi ponad 30 milionów złotych, z czego część funduszy pochodzi z budżetu miasta, a reszta to wsparcie z funduszy europejskich.

Priorytetowe trasy rowerowe w Fordonie

W ostatnim miesiącu zawarto umowę z firmą Strabag na budowę jednej z najbardziej oczekiwanych tras w Fordonie. Nowa trasa, która przebiegać będzie od pętli Tatrzańskiej wzdłuż ulic Pelplińskiej, Wyzwolenia i Sudeckiej, ma na celu poprawę komunikacji między gminą a miastem. Na terenie gminy Osielsko trasa jest już gotowa, co umożliwia korzystanie z niej przez mieszkańców. Cała inwestycja, która ma być zakończona do końca przyszłego roku, ma wartość 7,3 miliona złotych, a także korzysta z funduszy unijnych.

Kompleksowa modernizacja w osiedlu Leśnym

Kolejnym krokiem w rozwoju infrastruktury rowerowej są prace na osiedlu Leśnym. W ramach nowej umowy, firma Betpol zajmie się budową dróg rowerowych po obu stronach ul. J. Sułkowskiego. Projekt zakłada również jednokierunkowy pas rowerowy w kierunku ul. Cichej. Całkowity koszt tej inwestycji wyniesie 13,4 miliona złotych, a jej zakończenie planowane jest na koniec przyszłego roku. Dzięki temu połączeniu mieszkańcy zyskają łatwy dostęp do dworca Leśne, co ma kluczowe znaczenie dla spójności miejskiej sieci dróg rowerowych.

Szereg działań na rzecz rozwoju infrastruktury

Oprócz dużych inwestycji, miasto kontynuuje prace nad mniejszymi projektami. Wiosną otwarto nowe drogi rowerowe wzdłuż mostów na Kazimierza Wielkiego oraz zrealizowano pierwszy odcinek Wielkiej Pętli Fordonu. Trwają także prace w rejonie ul. Magnuszewskiej oraz nad uzupełnieniem metropolitalnej ścieżki rowerowej z Tryszczyna do Bożenkowa. Władze miasta nie ustają w wysiłkach, aby stworzyć sieć, która zaspokoi potrzeby lokalnych rowerzystów i zachęci jeszcze więcej osób do korzystania z dwóch kółek jako środka transportu.

Rowerowa stolica Polski w zasięgu ręki

Z roku na rok Bydgoszcz staje się coraz bardziej przyjazna dla rowerzystów. Obecnie miasto dysponuje niemal 140 kilometrami dróg rowerowych, a ubiegły rok był rekordowy pod względem długości nowych tras. Powstały m.in. nowe trasy wzdłuż ul. Smukalskiej oraz bulwarów nad Brdą. Tego typu działania mają nie tylko na celu poprawę infrastruktury, ale również walkę o tytuł Rowerowej Stolicy Polski, co w tym roku udało się zdobyć Metropolii Bydgoszcz. Z pewnością nowe inwestycje, które są już w toku, przyczynią się do dalszego wzrostu popularności jazdy na rowerze w regionie.


Według informacji z: Urząd Miasta w Bydgoszczy