Wybór słów kluczowych to podstawowa rzecz, jaką winno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się tworzyć stronę internetową. Witryna powinna być zoptymalizowana pod kątem tych fraz.
Każde słowo kluczowe musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Pozycjonujemy zawsze konkretny url. Jeśli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie bądź więcej podstron danej witryny będzie się biło o pozycje na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich kupi w serpach pozycje na daną frazę. Będzie to pozycja niższa niż gdyby była zaledwie jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.
Jak wybierać frazy
Od wyboru fraz zależy powodzenie naszych przedsięwzięć marketingowych w Necie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy mieć z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa czy frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy lub słowa kluczowego, bowiem nierzadko jest tak, że jakaś fraza brzmi ogromnie atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a jednakże dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.
Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności wypozycjonowania strony pod kątem danego słowa kluczowego.
Wybierając frazy należy użyć wyobraźni, żeby takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać też należy, że niejednokrotnie konkurencja używa fraz, które oceniamy, żeby badać rynek, a to wykrzywia nieco obraz popularności.
Nie warto wybierać bardzo trudnych fraz typu opony. Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich istnieje bardzo trudne, pochłonęło, ażeby ogromne ilości czasu oraz pieniędzy. Po drugie, takie frazy wcale nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Lub jeżeli ktoś chce znaleźć agencję seo, to wpisuje w wyszukiwarce google wpisze słowa pozycjonowanie stron internetowych lub agencja seo Internauci precyzują informacje jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze "Opel vectra silnik 2.2 Bydgoszcz". Fraza łatwiejsza a może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej liczby wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.