Przebudowa torów w Fordonie, nowe perony zwiększą przepustowość

2 min czytania
Przebudowa torów w Fordonie, nowe perony zwiększą przepustowość


Nowe tory, perony i sygnalizacja zmieniają fragment kolejowy w Fordonie — więcej składów będzie mogło kursować w stronę Chełmży, a pasażerowie zyskają wygodniejsze dojścia i zadaszone przystanki bliżej Starego Fordonu.

  • Zobacz, jak Bydgoszcz — Fordon zyskuje nowe perony i tory
  • Sprawdź, co inwestycja oznacza dla ruchu, pieszych i infrastruktury w mieście

Zobacz, jak Bydgoszcz — Fordon zyskuje nowe perony i tory

Prace przy przebudowie odcinka linii kolejowej w kierunku Chełmży postępują — w Fordonie modernizowany jest istniejący przystanek przy ul. J. Brzechwy, a równolegle powstaje całkowicie nowy przystanek bliżej Starego Fordonu, przy wiadukcie w ciągu ul. Fordońskiej. Inwestycja przewiduje dołożenie dodatkowych torów, co bezpośrednio zwiększy przepustowość linii i pozwoli na wprowadzenie większej liczby pociągów w relacji do Chełmży.

Na zachodniej stronie ul. J. Brzechwy dobudo­wywany jest peron i dodatkowe torowisko w kierunku miasta. W Starym Fordonie planowane są nowe perony po północnej stronie wiaduktu przy ul. Fordońskiej — będą one wyposażone w wiaty, ławki, stojaki na rowery oraz kosze na śmieci, co ma poprawić komfort oczekiwania na pociąg.

Sprawdź, co inwestycja oznacza dla ruchu, pieszych i infrastruktury w mieście

W ramach prac montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co podniesie bezpieczeństwo i płynność kursowania składów. Przebudowane zostanie także przejście dla pieszych w przedłużeniu ul. Wardyńskiego, ułatwiając dojście do peronów.

Prace obejmują również remont wiaduktu nad ul. J. Brzechwy. Obecny etap modernizacji koncentruje się na istniejącym przystanku Fordon — część nowych torowisk została już ułożona, a na odcinku od ul. Akademickiej zbudowano nowy peron. Prace przy wiadukcie prowadzone są w sposób niepowodujący utrudnień dla kierowców i pieszych.

Koszt przedsięwzięcia to około 40 mln zł. Wykonawcą robót jest firma Gór-Tor.

Głównym zarządcą sieci linii kolejowych w Polsce są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., spółka z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Obok ministra właściwego do spraw transportu rolę organizatora transportu kolejowego pełni samorząd województwa.

Miasto aktywnie wspiera integrację transportową — w ostatnich latach przebudowy drogowotramwajowe i współpraca przy inwestycjach kolejowych miały na celu lepsze połączenie różnych środków przewozu. Przykłady działań miejskich to budowa linii tramwajowej na dworzec, powstanie węzła Bydgoszcz Wschód oraz modernizacje stacji: Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Bielawy i Bydgoszcz Błonie. Miasto współpracowało także przy projektowaniu nowych wiaduktów m.in. na Wilczaku i Osowej Górze.

Fot. PKP PLK

Na podstawie: Urząd Miasta

Autor: krystian