Czy warto prowadzić fanpage na Facebooku?

Facebook to potężny serwis social media i praktycznie każda firma powinna mieć możliwość, aby zaistnieć na tym portalu. Dotyczy to zwłaszcza obecnego kryzysu na rynku usług i towarów. Dla wszystkich firm dotkniętych tym kryzysem skuteczną pomoc nie tylko w zakresie social media przygotowały firmy takie jak https://kryzysowy.marketing. Korzyści jest całkiem sporo, więc warto je po kolei prześledzić, aby dojść do wniosku, że lepsza rozpoznawalność i dostępność dla potencjalnych klientów w serwisie społecznościowym wpływa na lepszą sprzedaż produktów i usług.

Fanpage jako możliwość kontaktu z potencjalnymi klientami

Aby dotrzeć do wybranych odbiorców należy to zrobić z odpowiednim pomysłem. Typowa reklama jaką dostrzegamy w prasie czy telewizji nie sprawdza się w serwisie społecznościowym w znacznym stopniu. Zdecydowanie bardziej do użytkowników przemawia możliwość nawiązania bezpośredniego dialogu i kontaktu z przedsiębiorstwem za pomocą stron firmowych zwanych fanpage’ami.

Konkretne korzyści obecności firmy na Facebooku

Z pewnością jednym z najważniejszych powodów jest możliwość trafienia z informacją i reklamą do dużego grona odbiorców. Z Facebooka korzysta obecnie prawie 2,5 miliarda osób z całego świata. Warto jeszcze dodać, że możliwość spersonalizowania grupy odbiorców pozwala na bardzo konkretne sprecyzowanie celów płatnych kampanii reklamowych. Można więc śmiało powiedzieć, że efektywność reklamy jest znacznie bardziej satysfakcjonująca od typowej reklamy w innych mediach, która trafia również do osób całkowicie niezainteresowanych daną ofertą.

Kolejnym powodem dla którego warto mieć firmowy fanpage jest z pewnością możliwość badania reakcji odbiorców. Publikując konkretne posty przedstawiające produkty firmowe lub pytając o zdanie na dany temat można uzyskać bardzo obiecujące i szczegółowe dane w postaci polubień postów, komentarzy użytkowników, reakcji i udostępnień postów wśród znajomych. Facebook udostępnia bardzo zaawansowane narzędzia pozwalające śledzić statystyki odnośnie każdego opublikowanego posta. Można w ten sposób łatwo ocenić co wzbudza popularność, a co powoduje, że zainteresowanie obniża się do niebezpiecznego poziomu.

Niebagatelną zaletą jest możliwość bezpośredniego i szybkiego kontaktu z klientami. Szczególnie dotyczy to tych niezadowolonych, ale sprawdzi się również w przypadku zwyczajnego rozwiewania wątpliwości i odpowiadania na pytania odnośnie produktów lub usług. Komunikator wbudowany w Facebooka umożliwia błyskawiczny kontakt z firmą, ale wymaga też tego, aby w miarę możliwości był ktoś kto będzie mógł reprezentować firmę i właściwie odpowiadać na pytania użytkowników. Dużo firm korzysta z usługi jaką jest prowadzenie fanpage – można dzięki temu za niewielką cenę budować wartościowy wizerunek marki i przedsiębiorstwa.