WoWaKin Trio

Trio WoWaKin powstało w 2016. Specjalizuje się w muzyce folkowej, łącząc ludowe brzmienie z nowoczesną aranżacją. Ich spotkanie muzyczne tworzy energetyczną mieszankę opartą wprawdzie na muzyce tradycyjnej (muzycy czerpią swój repertuar z żywego przekazu, jeżdżąc na wieś i ucząc się od starszego pokolenia zaprzyjaźnionych muzykantów i śpiewaczek), ale też mocno wchodzącą we współczesność. Artyści na scenie prowadzą muzyczny dialog, świetnie się przy tym bawiąc, a zarazem uwodząc publiczność naturalnością i szczerością przekazu. Muzyka WoWaKin trio ma niesamowitą energię taneczną, dlatego ich koncerty doskonale nadają się do tańca, zapraszając wszystkich do szalonego „wirowania” w rytm oberków, polek, mazurków i kujawiaków. W skład zespołu wchodzą: Mateusz Wachowiak, Paula Kinaszewska i Bartłomiej Woźniak.

Janusz Prusinowski Kompania – „Po śladach”

Podążając śladami wiejskich muzykantów, odkrywamy nieoczekiwane i nieoczywiste krajobrazy – muzyczne i ludzkie. Bywa, że zataczamy w nich coraz to nowe kręgi, czasem wkraczamy w obszary całkiem nieznane, a niekiedy odnajdujemy w nich coś niezwykle osobistego. Na płycie „Po śladach” znalazły się zarówno starożytne obery, wykrzykiwane wyrywasy i improwizowane mazurki, jak i utwory powstałe z poetyckiej refleksji. Mam nadzieję, że ta publikacja – tak jak zdjęcie z podróży – odzwierciedla miejsce, do którego zaprowadziła nas fascynująca wędrówka w poszukiwaniu muzycznej tożsamości i wewnętrznej jedności. Muzycy: Janusz Prusinowski – skrzypce, śpiew, harmonia, cymbały, kontrabas, basy; Michał Żak – flet drewniany, szałamaja, klarnet, saksofon, basy, śpiew; Piotr Piszczatowski – bębenek, baraban, śpiew; Szczepan Pospieszalski – trąbka, basy, śpiew; gościnnie: Wojciech Pulcyn – kontrabas.

Gulaza

Przekraczanie granic etnicznych i muzycznych to druga natura grupy Gulaza. Gulaza ożywia i reinterpretuje starodawne żydowsko-jemeńskie pieśni kobiet, stosując elementy rytualne i teatralne i zapewniając publiczności zjawiskowe doświadczenie muzyczno-wizualne. Igal Gulaza Mizrahi, którego ojciec miał jemeńskie korzenie, dorastał w sąsiedztwie imigrantów z Jemenu. Od najmłodszych lat ulegał więc wpływom tradycji jemeńskich, otoczony fascynującym światem jemeńskich kobiet. Czerpiąc z tego dziedzictwa, badał tradycyjne pieśni i teksty opisujące życie na marginesie społeczności. Zbierał utwory i baśnie, które poznał w dzieciństwie, dzięki spotkaniom, czy uczestnicząc w obrzędach związanych z cyklami życia. Narodziła się w nim potrzeba twórczej odpowiedzi na zbyt długo bagatelizowaną tradycję muzyczną jemeńskich Żydów i zadbania o to, by była ona dla świata słyszalna. Mistyczne teksty od wieków przekazywane z pokolenia na pokolenie, córkom przez matki, doczekały się współczesnej interpretacji w towarzystwie niezapomnianego instrumentarium.

PO KONCERTACH:

After party z DJ-em Kozberem

Krzysztof Kozber to producent i promotor muzyki elektronicznej, edytor dźwięku, masteringowiec, wieloletni DJ i poszukiwacz czarnych krążków. Oryginalnie bydgoszczanin, od 12 lat na stałe mieszkający w Londynie. W metropolii Kozber działa na wielu płaszczyznach muzycznej sceny, współkieruje wytwórnią Little Beat Different oraz Play !T Loud. Współtworzy również dwa muzyczne projekty: Regular Customer oraz Bonasforsa, nad którymi aktualnie intensywnie pracuje, przygotowując nowy album oraz EP. Oprócz współczesnych brzmień ze świata house i techno Kozber nieustannie poszukuje nieznanych krążków z zakamarków całego świata, co skutkuje sporą kolekcją muzyki etnicznej, rdzennej, głównie afrykańskiej czy Bliskiego Wschodu. To unikatowe, często pojedyncze egzemplarze, nagrywane ze starych taśm czy prosto z terenów plemiennych. W tym roku na bydgoskie Ethniesy przywiezie sporą dawkę tanecznych, energetycznych odmian afro beat, afro funk/soul, afro cuban/disco, które zakręci z płyt na after party w MCK.