jak promować stronę na FB

To bez znaczenia czy prowadzimy bar, osobisty blog o trendach modowych, albo hotel w Tatrach. Dążymy do tego żeby proponowane przez nas treści bądź też usługi zobaczyło jak najwięcej osób. Z tego względu, naszą uwagę zaczynamy kierować ku portalowi FB, ponieważ zauważamy w nim opcję na niedrogie (prawdę mówiąc darmowe) wypromowanie naszego przedsiębiorstwa. Przecież portal Facebook odnosi się do całego świata, a jak się domyślamy - w świecie rządzi pieniądz. Pomijając płatne reklamy wybicie naszego fanpage może stać się nieosiągalne (o ile nie chodzi nam o firmowy fanpage, gdzie zdecydujemy się wrzucać śmieszne kotki lub inne fotki).

Jednak jest wyjście! Tutaj będziemy mogli przytoczyć kilka opcji na to jak z przy odrobinie pracy wypromować stronę fanpage. Zachęcamy również do zapoznania się z artykułem jak promować stronę na FB - https://fb.48.media/jak-promować-i-wypromować-fanpage

 

1. Treść

Jednym z podstawowych pomysłów na to jak wypromować profil firmowy fanpage jest jak się domyślamy generowanie właściwego tekstu, ale nie byle jakiego, tylko angażującego. Co to są angażujące wpisy na profilu Fanpage? Pokrótce można przyjąć, że to te wpisy, które tworzą niezbędne wiadomości ewentualnie te po których notujemy interakcję. Biorąc pod uwagę, iż świadczymy własne usługi, na których się znamy - jesteśmy w stanie użyć narzędzia Facebook aby podzielić się ze światem zdobytą branżową wiedzą. Stwórzmy odpowiedni wpis, lub nieco mniej popularną notkę poradą branżową, a na sto procent będą chętni do jej przeczytania oraz polecenia dalej. Tak na prawdę jeżeli lajki profilu fanpage wskazują na piękne oraz okrągłe zero, to nigdy w świecie – nie będziemy w stanie go pokazać światu bez innych działań.

Biorąc powyższe stwierdzenia pod rozwagę, powinniśmy spróbować oznajmić klientów Zuckerberga, że stworzyliśmy świetny opis. Możemy pójść drogą z kierunkowskazem "płatne" (oczywiście prościej, no ale...trzeba zainwestować) lub bezpłatne (ewentualnie 2 drogami jednocześnie ;-)). Decydując się na tę wersję płatną, prowadzimy działania przez kampanię reklamową znajdującą się w Business Facebook Manager, gdzie nasze cele marketingowe ustawiamy jako aktywność wpisu. Jeżeli zupełnie nie masz pojęcia o płatnej reklamie na portalu FB, a musisz niezwykle precyzyjnie dotrzeć do fanów/klientów: nie czekaj, skontaktuj się z nami - https://fb.48.media/

Jednakże kiedy powstanie decyzja, iż chcemy pozostać na bezpłatnej ścieżce promocyjną, powinniśmy zainteresować się dyskusyjnymi grupamiktóre prowadzą działania na Facebooku. Tutaj działa bardzo banalna zasada – stworzymy treść, która zainteresuje właściwą grupę odbiorców – umieszczamy to na grupie trafnej. Jeżeli zatem przygotowaliśmy interesujący post (ewentualnie interesujący wpis na firmowy blog – o ile takowy posiadamy) odnośnie skrzypu polnego, to wtedy dodajmy opisaną informację na którąś z grup poświęconych ziołom czy zielarstwu. Może niektórym wyda się to dziwne, mianowicie ludzie na portalu społecznościowym Facebooku lubią zrzeszać grupy, więc najbardziej aktywna grupa odnosząca się bezpośrednio do zielarstwa notuje...UWAGA - więcej niż ćwierć tysięcy użytkowników! Nieźle nie? Zawsze sam możesz to zweryfikować. Ale co następnie robimy? Możemy się zrelaksować oraz czekać.

Jeśli tworzone przez nas informacje realnie będą unikalne, ciekawe, wówczas potencjalni odbiorcy je dobrze ocenią i na prawdę zaczną śledzić nasze posty. Zapamiętajmy, że grupy są w pewnym sensie hermetyczne i kierują się swoimi zasadami. Zadzwoń do nas przed działaniem. Staraj się nie zapomnieć też o fakcie, że nie jedynie powinniście zyskiwać, ale również dawać tj. nie ograniczać się wyłącznie do publikacji swojej reklamy, ale jednocześnie pomagać oraz aktywnie uczestniczyć w komentarzach (w sposób konstruktywny!) wypowiedzi innych fanów.

 

2. Udostępnienia

Skuteczną opcją promocji profilu firmowego fanpage jest udostępnianie postów. Polecanie dalej tekstu od innych użytkowników stało się najbardziej znanym typem postów na Facebook. O ile jedynie samo przesyłanie dalej wpisów z branżowych firmowych fanpage niejako nie przysporzy dla nas oczekiwanych lajków, to jednak udostępnienie poprzez kogoś innego naszej strony fanpage ewentualnie wskazanego wpisu jest idealną droga do dużej ilości polubień. Jak do tego dojść? Odnośnie tego tematu powinniśmy spoglądnąć na wymianę barterową. Skontaktujmy się z innym adminem profilu fanpage, który pośrednio bądź też bezpośrednio związany jest z tym co robimy, a potem przekonajmy go aby udostępnił nasz stworzony tekst na własnej stronie fanpage.

Tak na prawdę my także musimy coś zaoferować. Bez dwóch zdań najłatwiejsze będzie share to share. Zakładając, że jesteśmy stroną zwracającą się o pomoc: jest to znakiem, że jesteśmy mniej ważni. Z tego względu wspomniana wymiana będzie niezbyt udana dla naszego partnera. Przez to jesteśmy zobligowani, aby go zachęcić do owocnej współpracy - przykładowo jedyną w swoim rodzaju treścią posta/arta. Możemy go także zachęcić do współpracy nieco bardziej materialnie ;]. Jak? Nie ma jako takiej ogólnikowej wskazówki. Skutkiem czego, jeśli fotografia to nasza pasja to zaproponujmy jakieś prace fotograficzne, nasza specjalizacja to hand-made? Podajemy nasze efekty. Mamy domek w górach? Zaoferujmy zniżkę na określony turnus. Niemniej początkiem nasza wspólna „znajomość” będzie materialna, ale nie dowiemy się tak naprawdę? Istnieje taka możliwość, że w końcu stanie się to wszystko bardziej emocjonalne ;). Na Facebooku pojawił się także nowy rodzaj osób – tak zwanych "influancerów". To takie osoby, które za odpowiednią opłatę rozpromują nas, m.in. zamieszczając tekst na własnym blogu czy fanpage. Co nieco w temacie "influancerów" można się dowiedzieć z tego artykułu.

promocja FB - obsługa strony fanpage

3. Komentarze

Zwracając uwagę na komentarze. Polecamy skorzystanie z nich jak zajmujemy się promocją fanpage. Przy tym także nie ma większej filozofii. Zamieszczamy komentarze uważnie we wpisach użytkowników FB na innych fanpejdżach bądź też grupach dyskusyjnych. Zapamiętajmy, jeśli udzielamy się w komentarzach wpisów pod fanpage konkurencji, to pomimo naszych szczerych chęci pomocy, możemy zostać zbanowani przez admina profilu fanpage (firma z naszej branży to jednak konkurencja). Co więcej, jeśli postaramy się tworzyć w swoim otoczeniu otoczkę osoby, która zna się na branży: spotkamy się z bardzo dobrą reakcją, a dalej nie sprawi nam już trudności zdobycie kolejnych polubień.

4. Wielkie "TAK" dla tagów

Hashtagi nie odgrywają na Facebooku aż tak znaczącej roli, jak dla Instagramu, co nie znaczy, że możemy je całkowicie zignorować. Skutkiem czego starajmy się nie zapominać o dodawaniu #-tagów w naszych postach. Na sto procent nam to nie zaszkodzi, a nuż się zdarzy, że odnajdzie nas osoba, która interesuje się tagami skutkiem czego trafi przez to właśnie na naszą stronę fanpage.

5. Wyjdź poza internet!

Jak promować profil fanpage inaczej? Z całą pewnością w sieci wyszukacie setki różnorodnych przepisów. Jednakże ja na sam koniec wyjawię Wam taką poradę, o której co jakiś czas zapominamy. Wystarczy po prostu: wypromować nasz fanpejdż w „realu”. Przez to rozmawiajmy o nim na imprezie z naszymi koleżankami (tylko uwaga nie za każdym razem, gdyż prędzej czy później kogoś zniechęcimy aniżeli przekonamy, iż przyda się wejść na Facebooka), abstrahując od tego umieszczajmy w biurze obsługi klienta wzmiankę o tym fakcie coby odwiedzający naszą firmę kontrahenci znaleźli nas w Social Media. Dodawajmy wspomniane info również na przykładowo firmowych wizytówkach, ulotkach i tak dalej. Reasumując, możemy zastosować milion rozmaitych sposobów na to aby osoby w rzeczywistym świecie ujrzeli działalność naszej firmy w Social Media. Rozpoczynając od zamieszczenia sformułowania „polub nas” na serwetce, która jest dodawana do hot-dogów aż po szyld promocyjny ze sloganem „gorąco zapraszamy na nasz profil Fanapge”, zamieszczony w widocznym miejscu naszego domu wczasowego na mazurach. To jedynie kilka rozwiązań, które pomogą Ci rozpromować fanpage w Social Media, albo też przynajmniej nakierują Cię do podjęcia określonych działań.

Pod żadnym pozorem nie wolno się stosować wyłącznie do nich. Istnieje wiele innych motywatorów, jedne nieco bardziej zaawansowane (na przykład tak zwane profesjonalne działania RTM), niektóre zaś nietrudne, jednak nieczęsto obierane, jak chociażby SPAM mailowy: możemy przecież trzymać się zasady: nie istotne co się powiedziało, ważne że się powiedziało. Szukasz specjalistów przy promowaniu, serdecznie zapraszamy do kontaktu :]

social media dla firm