Markowe produkty bez wątpienia cieszą się dużym powodzeniem. Konsumenci są gotowi zapłacić dużo więcej za podobny produkt jeśli jego marka jest dobrze rozpoznawalna i budzi dobre skojarzenia oraz zaufanie. Czasem jednak zależy nam na tym, aby zaoszczędzić, kupić mniej markowy produkt z przekonaniem, że spełni on nasze wszystkie wymagania.

Jeśli zdecydujemy się na taki ruch musimy mieć na względzie to, aby dowiedzieć się jak najwięcej o jego funkcjonalności. Śledzenie opinii o produkcie to nie wszystko, warto również poświęcić chwilę, aby sprawdzić serwisy internetowe, które poruszają tematy związane z markowymi i niemarkowymi produktami. Portal internetowy pod adresem http://rekomendacjamarek.pl/ to doskonały przykład takiego zestawu informacji.

Przeprowadzono już wiele badań i w wielu przypadkach okazywało się, że markowe produkty niewiele różniły się od tych niemarkowych. Mimo tego wielu konsumentów wciąż decyduje się na zakup markowego odkurzacza, telewizora czy smartfonu. Część osób jednak świadomie poświęca trochę więcej czasu i przeszukuje zasoby internetu pod względem informacji na dane produkty, które nie są do końca markowe. Jest to doskonały sposób na to, aby oszczędzić ciężko zarobione pieniądze i pozyskać w pełni funkcjonalny produkt za niższą cenę. Nie sprawdza się to w każdej kategorii, bo w większości za marką produktu idą olbrzymie inwestycje w technologie. Technologia ta może okazać się kluczowa w przypadku produktów, które mogą posiadać unikatowe funkcje i możliwości. Bez wątpienia należy zaznaczyć, że koncerny inwestują olbrzymie środki właśnie na reklamę, co pozwala im tworzyć wrażenie produktu, który pomimo niewielkiej funkcjonalności może być rozpatrywany jako wartościowy zakup.

Dość często mówi się o tym, że bogaci producenci markowych produktów nieustannie pompują olbrzymie kwoty w markowe produkty, a tym samym uniemożliwiają nowym firmom wejście na wybrane rynki. Świadomy konsument powinien potrafić wyszukać informacje o tych mniejszych producentach, bo to właśnie tam może tkwić sekret dobrego i taniego produktu.

Czy marka produktu ma znaczenie?