Wyjaśniamy krok po kroku jak złożyć wniosek online. Instrukcja ułatwi złożenie do Urzędu Miasta Bydgoszczy wniosku o dodatek węglowy w formie elektronicznej.


Bydgoszczanie mogą już składać wnioski o dodatek węglowy. To 3 tysiące złotych jednorazowego wsparcia na zakup węgla. Do tej pory w Urzędzie Miasta Bydgoszczy przy ul. Wojska Polskiego 65 złożono ok. tysiąca wniosków. Podpowiadamy, jak wygodnie, bez wychodzenia z domu, złożyć wniosek online.  

Dokładna instrukcja do pobrania TUTAJ.

Krótka instrukcja krok po kroku:

  1. Wejdź na stronę www.bydgoszcz.pl/swiadczenia
  2. W zakładce ‘WNIOSKI DO POBRANIA’ pobierz wniosek o dodatek węglowy.
  3. Wydrukuj i wypełnij ręcznie pobrany plik, podpisz, zeskanuj lub zrób zdjęcie.
  4. Za pośrednictwem platformy ePUAP zaloguj się i przejdź do KATALOGU SPRAW.
  5. Znajdź ‘URZĄD MIASTA BYDGOSZCZY” i w zakładce ‘SPRAWY OGÓLNE’ kliknij w ‘PISMO OGÓLNE DO PODMIOTU PUBLICZNEGO”.
  6. Następnie postępuj krok po kroku: dodaj załącznik, sprawdź adresata (Urząd Miasta Bydgoszczy) i podpisz się podpisem zaufanym.
  7. Sprawdź czy w skrzynce znajduje się Urzędowe Potwierdzenie Złożenia.

Dodatek węglowy przysługuje gospodarstwom domowym, w których głównym źródłem ogrzewania jest węgiel. Aby uzyskać dopłatę urządzenia grzewcze zasilane muszą być węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.

Główne źródło ogrzewania musi też być wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Dodatek węglowy nie jest wypłacany gospodarstwom domowym podłączonym do miejskiej sieci ciepłowniczej.

W Bydgoszczy wnioski o dodatek węglowy przyjmuje Wydział Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miasta Bydgoszczy. Główny punkt przyjęć wniosków znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 65 na parterze – główne wejście do budynku.

Wnioski można składać:

  • w poniedziałek, środę, czwartek  w godzinach od 8.00 – 16.00
  • we wtorek w godzinach 8.00 – 18.00
  • w piątek w godz. 8.00 – 14.00

Wniosek do pobrania TUTAJ.