Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Bydgoszcz




Chcemy, by stylowe szyldy były wizytówką salonu Bydgoszczy. Projekty estetycznych reklam pomoże przygotować „szyldownik”, czyli katalog dobrych praktyk reklamowych. To efekt pracy dyplomowej absolwentki wzornictwa Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego.


Przestrzeń reklamowa to ważny element kształtowania przestrzeni publicznej. Dzisiejsza konferencja prasowa dotyczyła tematu poprawy estetyki szyldów reklamowych w Śródmieściu.

- Reklama powinna być biżuterią dla miasta, elementem, który zdobi, a nie szpeci. Bardzo mnie cieszy, że młodzi ludzie widzą potrzebę zmian – rozpoczął Marek Iwiński, Plastyk Miasta.

Pretekstem do dzisiejszego spotkania była praca dyplomowa absolwentki Wzornictwa z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, inż. Moniki Czapiewskiej.

- Moja praca dyplomowa jest odpowiedzią na wszechobecny chaos reklamowy, który wpływa nie tylko na estetykę ulic naszego miasta, ale też na jakość życia mieszkańców. Z tego względu przeprowadziłam metamorfozę trzech wybranych lokali rzemieślniczych na ulicy Pomorskiej w Bydgoszczy – mówiła projektantka Monika Czapiewska.

Studentka Wzornictwa zaprojektowała nowe szyldy dla wybranych lokali. Krzykliwe i agresywne reklamy, kolorowe kartki w świetle witryn zostały zamienione stonowanymi  szyldami, które są spójne z całą fasadą budynku. Każdy z nich został zaprojektowany w innej stylistyce – szyld ręcznie malowany na metalowej tablicy, neonowa reklama i elegancki szyld z metaloplastyki inspirowany grafiką z lat 30. poprzedniego stulecia.

- Chodziło o to, żeby pokazać, że rzeczy skromne, dobrze zaprojektowane, działają zdecydowanie lepiej niż reklama krzycząca, agresywna, kolorowa. Nie tędy droga - czasem mniej znaczy więcej. Myślę, że ta praca dyplomowa była ogromnym krokiem w stronę budowania świadomości mieszkańców – mówiła dr Ewa Raczyńska-Mąkowska z Katedry Wzornictwa Wydziału Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.

Nowe szyldy nawiązują do usług pełnionych w danym lokalu, ale przede wszystkim są też jego ozdobą. Film z procesu metamorfozy można obejrzeć TUTAJ.

- Estetyka lokali to także estetyka miejsca, w którym prowadzona jest działalność. Myślę, że w interesie każdego przedsiębiorcy powinna być chęć jej poprawy. Ładne miejsce przyciąga klientów, staje się reprezentacyjne, a co za tym idzie – również bardziej wiarygodne – przekonywał plastyk i zachęcał do zapoznania się z szyldownikiem.

Jest to stworzony na potrzeby pracy dyplomowej przez Monikę Czapiewską katalog dobrych praktyk reklamowych. Gotowy dokument, który w jasny i czytelny sposób pokazuje dobre rozwiązania stylistyczne oraz zawiera cenne wskazówki dotyczące ich projektowania. Wersję cyfrową można pobrać TUTAJ.