W poniedziałek (11.03.2019) w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 1 im. Kamila Norwida przy Placu Wolności 9 w Bydgoszczy śródmiejscy profilaktycy przeprowadzili zajęcia dla 180 uczniów klas pierwszych na temat „cyberprzemocy”

Zajęcia w formie wykładu na auli szkoły przeprowadził mł. asp. Piotr  Bajlak z Ogniwa Profilaktyki Społecznej Nieletnich i Patologii śródmiejskiego komisariatu. W trakcie dyskusji na temat „cyberprzemocy” uwagę skupiono na  przemocy rówieśniczej w szkole i w jej otoczeniu.

Licealiści chętnie zabierali głos, żywo reagowali na nowe informacje i  z chęcią odpowiadali na pytania dotyczące negatywnych zachowań. Wspólnie z uczniami i pedagogiem szkolnym dyskutowano o odczuciach i samopoczuciu osoby upokarzanej. Młodzież jednoznacznie stwierdziła, że negatywne zachowania w sieci mogą prowadzić do pogorszenia się stanu zdrowia, pogorszenia wyników w nauce czy też do załamania nerwowego. Mł. asp. Piotr Bajlak przypomniał o czci i  poczuciu godności osobistej, jako niezbywalnego i nienaruszalnego prawa należnego każdemu człowiekowi od urodzenia aż do śmierci wynikającego z Konstytucji RP oraz Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka.

Na zakończenie spotkania policjant przypomniał o ochronie haseł i kodów dostępu do kont bankowych  i portali społecznościowych, komputerów oraz telefonów.  Wskazał, gdzie szukać pomocy, gdy w klasie czy szkole i jej otoczeniu dzieje się coś złego oraz jak zareagować będąc świadkiem przemocy. Funkcjonariusz  przypomniał również o odpowiedzialności za negatywne zachowania w sieci i konsekwencjach prawnych wynikających z Kodeksu Karnego i Ustawy o Postępowaniu w Sprawach Nieletnich.

Autor: mł. asp. Piotr Bajlak/ OPSNiP KP Bydgoszcz - Śródmieście
Publikacja: podkom. Lidia Kowalska

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.